Fyll dagarna med liv

Hur får du dagarna att gå då?
Jag hatar verkligen den där frågan!
Det är ju så fånigt, vad betyder det egentligen?
Bara för att man är arbetslös, betyder det då att man absolut inte har någonting att göra?
Jag ser det som att jag nu kan förgylla dagarna med sånt jag faktiskt tycker om att göra.
Som någon klok människa sa:
Fyll inte livet med dagar, fyll dagarna med liv!
Eller kanske det va:
Fyll inte livet med år, fyll åren med liv!

Men eftersom man faktiskt lever livet dag för dag, så tror jag mer på det första alternativet...

Jag tänker inte fördjupa mig nåt mer i detta just nu, men jag kände bara för att ta upp det!

Solen är på väg upp, det kommer att bli en strålande vacker vinterdag och jag vet precis hur jag ska "få denna dag att gå".

Kram till er!


Kommentarer
monica

ja Förstår dig till pricka om denna fråga, jag avskyr också denna Fråga..

va fasen man har väll hur mycket som hälst som kan göras,

och själv så fatar jag inte ens att dom Fråga, va fasen man har ju nog med åå öppna ögonlocken vissa dagar.. suck!!



men njut och ta vara på dagarna i morgon kan du lika gärna ha ett job :))

så passa på medans du har chansen..

kraaamar m.



2012-02-09 @ 09:09:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mariasmening

Livet går vidare! Eller?

RSS 2.0