Orkade inte vänta!

Nu ni! Ska ni få höra vad vi har att planera inför...
I sommar ska jag och Henke gifta oss!!!
Japp ni läste rätt! GIFTA OSS!

I torsdags friade jag till min kärlek, det största jag gjort i hela mitt liv tror jag.
Vi har ju pratat om det och så, men ni vet, när man fått nåt i huvudet så är det svårt att vänta...
Så, jag orkade inte vänta på att Henke skulle fria fast jag sagt att jag skulle...
Nope! Det är ju trots allt skottår i år, så varför vänta?

Vi har ju lärt oss den hårda skolan att man inte ska vänta med saker och ting... då kanske det aldrig blir av...

Så nu snurrar tankarna i huvudet... när, var, hur osv....

Idag var jag och Malin in till Gävle och provade klänningar. Det var helt galet!
Vi åkte till en butik som vi visste sålde brudklänningar och festklänningar, tanken var att det inte ska vara någon traditionell brudklänning.
Nej nej inte jag! Det passar inte mig!
Jag provade den ena efter den andra, självförtroendet tröt mer och mer, herregud vilka stora storlekar jag provade! Nej fy!
Vi hittade en jättefin klänning tillslut som gick i lila, den färgen är ju en favorit också, men det kändes... nja... så där... Så jag klädde på mig igen och klev ur den hemska provhytten.

Till slut frågade den "charmiga" expediten (eller vad det nu kallas) när bröllopet skulle vara. När jag svarade " tja i sommar någon gång...vet inte riktigt...det har vi inte bestämt ännu"
Hon tittade konstigt på mig innan hon liksom förstod att det var JAG som skulle stå brud. Men herregud sa hon! Säg det då för sjutton! Jag trodde ni skulle på någon annans bröllop, sa hon. Då ska du väl prova brudklänningar! Nej nej nej sa jag, det ska inte vara någon brudklänning!
Men hon började plocka fram ändå, så jag kände mig tvungen att prova iallafall.
  
När hon hade dragit upp dragkedjan i ryggen och jag tittade mig i spegeln så hände något! Klart jag ska ha en brudklänning! Jäklar vad fin jag kände mig! Den satt som en käftsmäll!
Men sen började hon med slöja och handskar och hårgrejer som såg ut som fågelbon, så blev det så att säga
a bit too much!
Det hör till saken att man inte fick fota där inne heller.. hrm... så Malin smygfotade för fullt...damen hade stenkoll kändes det som. Men några kort fick hon till! Hon kan min Malin!

Ja, så nu kan jag liksom inte tänka mig någon "halvdan" festklänning.

Tar tacksamt emot förslag på vackra platser och hur man ska gå till väga.
Vi vill göra den här dagen på vårt sätt, enkelt och vackert!
Det blir inget kyrkbröllop, inte massa gäster heller...
Det blir familjerna och bästa vännen, utomhus på ett vacker ställe.

Så nu kanske ni trogna läsare får "stå ut" med en massa tjat om det ståndande bröllopet.
Man behöver alltid något roligt att se fram emot och detta blir verkligen något att längta och planera inför!

All kärlek till er!



Kommentarer
kusin ida!

grattis! =) vad härligt med bröllop och kärlek! stor kram!

2012-02-13 @ 16:15:48
monica

ååå va Glad jag bli min söta fina vänn ska Gifta sig,, åååååå va kul , tårarna riner för fult,, åå va glad jag bli..



hihi, syn att du inte bo närmare så har jag kunna gjort brudbuketten åt dig åå inte en traditionel ;)) en maria bukett ;))



Kramar tiii er..



2012-02-13 @ 17:06:03
Malin

Hahahaa, ja kul var det. Och herre min skapare så vacker du var i den klänningen! Den satt verkligen som skräddarsydd på dig. Jag ser verkligen fram emot ditt och Henkes bröllop. Tack för idag min underbara vän <3

2012-02-13 @ 17:32:19
Sara Sundberg

Shit vad jag har väntat på det här, blir alldeles exalterad å ögonen fylls med tårar!:) så himla glad för er skull! :D <3

2012-02-13 @ 19:33:47
Mamma

TjoHoo!!Kul-kul å grattis. Det var ju det jag sa!Slog huvudet på spiken sist ni var hem till mej.eller hur?Puss å kram Mamsen-Svärmamsen.

Förresten sa Henke Ja?

2012-02-13 @ 19:36:34
Jenny

2012-02-13 @ 22:19:18
Jenny

Vad kul o stooort grattis! Helt rätt att ta frieriet i egna händer :)



Kramar fr din gamla lekkompis

2012-02-13 @ 22:21:50
Magdalena

Va kul! Grattis och lycka till med bröllopsbestyren, nu får du fullt upp kan jag tro.

2012-02-14 @ 06:37:05
sara

Men va KUUUUUUUUL Maria! Stort grattis!!!!!! Så glad för din skulle att du träffat din stora kärlek! All lycka till er! <3 PUSS

2012-02-14 @ 19:16:12
Anna-Karin

Du och klänningen är skitsnygg Maria!!! Men tur att du skippar traditionell slöja, det känns inte som du. Jag har redan lite ideer, hörs!

2012-02-21 @ 11:06:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mariasmening

Livet går vidare! Eller?

RSS 2.0