Miljömuppar, mys & Malin

Var ju till huvudstaden igår på Temadag - enskilda avlopp, tillsammans med kollegan Gunilla. Det blev en rätt trevlig dag tycker jag. Skönt att komma iväg och göra något annat ibland på arbetstid. Tåget gick från Gävle C kl 07.06 och vi kom tillbaka till samma ställe kl 18.50.
 
Jag önskar verkligen att jag var så där intresserad av miljön och mitt arbete med sopor och slam som dessa människor som var där igår är! Herregud vilket engegemang och intresse! Vad roligt det måste vara att få jobba med sitt stora intresse!
Jag önskar också att jag var mer kunnig och insatt än jag är... Det går väl i och för sig att ordna om man vill...
 
Det jag inte förstår riktigt är att i princip alla "miljömuppar" ser ut som muppar, med några få undantag.
Kvinnor med mustasch, osminkade, lortigt hår, tråkiga kläder, fula skor, jätte buskiga ögonbryn osv osv.
Hör det till miljötänket eller?
 
Jag blir också väldigt imponerad över hur dom står och pratar inför alla dessa människor! En tjej, som för övrigt satt bredvid mig, såg så himla tyst och blyg ut. Helt plötsligt reste hon på sig och gick fram och ställde sig, då var HON en av föreläsarna! Herregud, hon såg ut som att hon bad om ursäkt för att hon fanns!
Men pratade gjorde hon, högt och tydligt, även om man såg att hon var nervös och svalde ofta. Otroligt "vältalande" var hon, ibland pratade hon så korrekt så jag inte förstod vad hon sa.
Jag kom på mig själv att jag inte lyssnade på vad hon sa ibland heller, för att jag studerade hennes kroppsspråk så mycket och tänkte på hur duktig hon var som stod där uppe och pratade.
 
Det blir också lite kvalitétstid med en kollega att åka iväg så där...man lär känna varandra lite bättre. Vi hade riktigt mysigt under våra tågresor.
Idag har jag också haft lite kvalitétstid med en annan kollega, Inger, som dessutom är min rumskamrat. Vi tog lite längre lunch idag och åkte ner på stan käkade på Tennstopet, himla gott och trevligt! Vi sa att vi borde bli duktigare på att göra sånt, så vi får helt enkelt försöka med det!
Det har varit en bra dag på jobbet idag! Imorgon är det halvdag, vi slutar 12 dag före röd dag!
Ikväll har vi haft Malin på besök, vi började med en promenad med Ola, när vi kom hem hade Henke mat färdigt, värsta lyxet! Det bjöds på spagetti och köttfärssås därefter kaffe och kaka.
Om mindre en en vecka åker hon till Norge... jag kan inte påstå att jag tycker det är speciellt roligt! Men...det är vad hon vill, så jag ska inte hänga läpp, hon kommer ju tillbaka förr eller senare!
Jag hoppas naturligtvis mer på förr än senare!
Puss och kram hjärtat, jag önskar dig (och Kalle förstås) en härlig vistelse i Norge, men snälla kom tillbaka snart!
 
Kram till er andra också!
 
 


Kommentarer
Malin

Tack själv för att jag fick umgås med er ikväll,kändes att det var alldeles för längesedan nu! Men som tur är känns alltid som att "komma hem" när man kliver innanför eran dörr,tack för att ni finns<3 Jag lovar att vi kommer hem snart igen. Om du saknar mig kan vi alltid skypa eller så kan du följa mig på bloggen..haha;) STORT TACK för att ni hjälpte mig igång!:) Puss&Kram

2012-11-01 @ 21:31:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mariasmening

Livet går vidare! Eller?

RSS 2.0