Visning imorgon

Det känns som att det här har varit en lång dag, vilket är konstigt då vi låg till klockan var över elva!
Vi har haft fullt upp med att städa både ute och inne idag, jag inne och Henke ute...
Eller ja...fullt upp är väl synd att säga, så lång tid tog det faktiskt inte...
Det är nämligen visning på huset imorgon igen, ett par som visat intresse, som började med att titta på besiktningspappren. Det var tydligen ett krav innan dom ens ville komma och titta, så då gissar jag att det blev godkänt...
Jag har valt att resonera så här inför visningen:
Imorgon kommer dom som vill köpa huset! Det räknar jag stenhårt med. Det blir perfekt också att dom vill göra affären ganska fort, så att vi kan ta tillbaka lägenheten som vi en gång skrivit kontrakt på men även hunnit säga upp. Den som det är totalrust på... så vi får den i toppskick!
Men vill dom inte ha huset dom här heller... Nej va skönt, för dom skulle bara ha letat fel och vi skulle få ett helvete med dom om dom skulle ha köpt det. Så vi väntar på dom perfekta köparna istället.
 På så sätt blir det ju som jag tänkt mig! Smart va?
 
Vi har också varit ute i regnet idag i Ockelboskogarna med Ola, förkylningen känns fortfarande i kroppen. Jag blir trött för ingenting och lite skakis i benen.
Efter det åkte vi hem och Henke lagade fiskgratäng och mos till oss, mycket gott.
Nu ikväll har vi tittat på Nordisk vildmark, en serie naturfilmer som visas på söndagarna, helt otroliga bilder! Idag var det från Island, ett av ställena jag vill se innan jag dör. Nu vill jag ännu mer! Så jäkla häftig natur!
 
Jag har också kommit på att jag har ett till drömyrke förutom författare...naturfilmsfotograf! Hur cool vore det?
Det roliga va att Henke sa exakt det när filmen va slut, att han skulle kunna tänka sig att jobba med det!
Ibland tänker vi på samma saker tydligen...
 
Ja det var lite om denna söndag...nu är det Solsidan som gäller!
 
Hoppas ni får en härlig vecka!
Kram
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mariasmening

Livet går vidare! Eller?

RSS 2.0