Hårdkörning idag

Har inte riktigt kommit igång med träningen igen efter senaste förkylningen. Det finns ju alltid nåt att skylla på för att inte ta sig för...mest tröttheten nu för tiden känns det som! Det jag glömmer är att jag ju faktiskt blir piggare både fyskiskt och psykiskt när jag tränar!
Jag gymade ju rätt mycket förr, med Klas och Simon,  då kunde jag köra upp till 5 dagar i veckan!
När Klas försvann tyckte jag bara det blev jobbigt att åka dit...jag försökte ett tag och följde med Simon, men det blev aldrig riktigt roligt igen.
Jag vet ju att jag gillar den typen av träning, lite hardcore...kanske för att det inte krävs så mycket kondition hehe!
 
Vi har ju gym på jobbet, så jag har världens bästa förutsättningar...jag har varit dit EN gång... eller nu är det två gånger.
Hur var det nu? Det gäller att bestämma sig bara...
Tre dagar i veckan har jag som mål att köra och komma igång med konditionsträningen igen!
Det räcker inte med Sh'bam en dag i veckan!
 
Jag har iallafall tagit mod till mig att prata med en av chaufförerna på jobbet om att han ska hjälpa mig igång på gymmet. Sätta ihop ett program åt mig som jag kan följa... Bröst & armar dag 1, axlar & rygg dag 2, ben och mage dag 3.
Idag hade vi bestämt att vi skulle träffas ute på gymmet och gå igenom lite övningar och hur vi ska lägga upp det. Usch vad jag hade ångest innan! Kommer ut dit och det är TRE stycken karlar där ute och tränar för fullt. Fan va jobbigt det kändes! Helt i onödan!
Dom var då så hjälpsamma så och Anders var väldigt pedagogisk och lättsam! Han tyckte dock att det såg ut som jag hade gjort det där förr... Man tackar man tackar!
Varför gör man så mot sig själv? Gör sig dum liksom... Det vet väl jag att jag inte är tappad bakom en vagn när det gäller styrketräning! Tro på dig själv lite nu Maria!
Nåväl, jag var nöjd med mig själv efteråt iallafall och det kändes jättebra! Vi ska ses på torsdag igen och köra igenom lite till, plus att jag ska få programmet på papper.
 
Efter jobbet åkte jag till Valbo där jag och Henke åt en romantisk middag på Ikea. Han fick ta Ola med sig hem då jag skulle vidare till Hedesunda på Sh'bam (dags för nästa träningspass för dagen)
Eftersom jag kom ut så tidigt så passade jag på att åka ner till Simon och hängde lite med honom, fick kaffe och god bulle! 
 
Imorgon ska jag till Stockholm genom jobbet tillsammans med Gunilla på nån temadag om enskilda slamanläggningar. Få se hur det blir.
 
Kraaaaaaaaaaaaaaaam


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mariasmening

Livet går vidare! Eller?

RSS 2.0