Långsele

Nu är vi uppe i Långsele hos Mats & Ann Mari, vi kom upp igår kväll. Här möts man alltid av stora kramen och efter den blir det mat... Igår var den i form av en ost och skinkpaj, mycket gott!
Påväg upp igår såg vi snö efter vägkanten...lite väl tidigt kan jag tycka!
Idag har jag och Henke varit ut en sväng i skogarna här i kring, bl a klättrade vi upp på Ärtriksklippen. Som tur är var utsikten otroligt vacker, då det var jobbigt att gå upp dit... Jag hatar uppförsbackar och det här var en uppförsbacke utan dess like!!
Henke har ju köpt ett stativ till kameran som han släpade med sig ända upp...när vi kom upp på toppen var batterierna slut i kameran...
Vi var också in och tittade på nåt gammalt flygfält där Henke iallafall hann knäppa några fina kort på Ola, men dom får ni se någon annan gång.
Själv fotar jag med mobilen...när Henke fotar "på riktigt"
 
Det hade varit kul om det fanns batteri kvar i den riktiga kameran när vi kom upp på toppen, då jag fick en vision
om hur fina bilder det skulle kunna blivit på Ola... men med min mobil så blir dom inte så bra... dessutom blev det lite konstig vinkel, han ser ut som om han är lång och har skuldran jättelångt bak. Men ni får se ett ändå
Ska försöka få till några bra uppställda bilder på honom snart...om Henke ställer upp som fotograf förstås!
 
Jag har även hunnit få en för tidig födelsedagspresent av mina svärföräldrar, en fin orkidé! Jag som är så dålig på att ta hand om blommor...men som tur är är ju Henke lite duktigare på sånt!
 
Nu har vi precis varit till Ann-Maris jobb "Nytt & Nött" och kikat lite, jag fyndade 2st väskor!
 
Japp det var en liten uppdatering från Långsele det! Imorgon ska vi få träffa Elizabeth och Patrik en sväng innan vi åker hemåt igen! Förhoppningsvis snusa på lite valpar också...mys! Det var så längesen jag träffade hundvalpar nu...kommer jag att bli valpsjuk igen!
 
 
 
 
 


Kommentarer
Bingo

Du är duktig på att fota. Fina bilder

2012-10-20 @ 19:12:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mariasmening

Livet går vidare! Eller?

RSS 2.0