En lite bättre dag

Idag hade jag bestämt att det skulle bli en bra dag, redan i morse när jag vaknade bestämde jag det.
Eller rättare sagt, jag bestämde igår kväll att det var så jag skulle tänka när jag vaknade!
 
Så, jag tog lite extra tid på mig med morgonsysslorna, även om jag är sjukt trött när klockan ringer så vill jag ändå ha tid på mig. Jag skulle aldrig kunna stressa upp en kvart innan man ska åka för att bara göra det nödvändigaste.
 
Väl på jobbet tände jag inte de hemska lysrören i taket, jag tände bara lilla läslampan vid tangentbordet sen tände jag lite ljus på skrivbordet. Jag tände även ljus i Ingers fönster, så det skulle vara lite mysigt när hon kom till jobbet också. Det blev uppskattat...
Försökte fota att jag ställde ljusen vid mina kort på skrivbordet, men det blir inte bästa bilderna med telefonen, speciellt inte i mörker...
 
Jag bestämde också att INGEN kund skulle få ta min positiva energi ifrån mig idag. Oavsett hur elaka eller griniga kommentarer jag skulle få idag, så hade jag bestämt mig för att skaka av mig det när jag lagt på luren.
Vad händer? Inte en enda kund har varit otrevlig idag och det har bara varit enkla samtal!
 
På eftermiddagen började energin tryta lite, började bli trött i huvudet, så då tog jag min friskvårdstimme och promenerade med Ola en sväng. Även om jag inte orkar hålla något tempo pga förkylningen så behövdes friskluften och komma ut från kontoret en sväng och rensa huvudet lite.
 
Jag lyssnar just nu på en ljudbok av Olof Röhlander som heter "Det blir alltid som man tänkt sig" en bok om mental styrketräning. Därför tänkte jag att jag faktiskt skulle prova hans tankesätt en dag...inte bara lyssna och tänka åh vilken härlig inställning!
Jag säger inte att jag kommer att ha den inställningen varje dag, men jag ska baske mig försöka lite oftare!
 
Ikväll är sista kvällen utan Henke, imorgon kommer han äntligen hem till oss igen, det ska bli så skönt! Dessutom är det helg snart igen!
Kvällen ska mestadels spenderas i soffan tillsammans med katt och hund, vi ska titta på Bonde söker fru!
 
Hoppas ni haft en bra dag ni också!
Kram


Kommentarer
Mamma

Håller fullständigt med om vad ens inställning gör för dagen,men det är inte alldeles lätt alla dagar att ha positiv tanke. Man gör så gott man kan. Efter jobbet har jag målat,promenerat och bakat äppelkaka,så jag är nöjd med mej själv idag.Kramar!

Svar: Du ska alltid vara nöjd med dig själv mamma! Du är ju bäst! Kram
Maria

2012-10-10 @ 19:17:25
Henkku

Trots att jag inte hört så mycket av den boken än så har jag också tänkt i samma banor som dig idag, har även indroducerat det tankesättet för min bänkgranne idag och usch så kul vi haft. Legat dubbelvikt av skratt i en bil, fått arslet ur och gjort nåt som vi vanligtvis inte skulle gjort annars mm, bra dag helt enkelt.. Det är svårt att vara positiv jämt men värt att försöka. Puss

Svar: Va härligt att ni haft så kul ihop! Väldigt svårt ibland, men ibland måste man verkligen! Puss
Maria

2012-10-10 @ 20:56:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mariasmening

Livet går vidare! Eller?

RSS 2.0