Idiotiska regler!

Jag har funderat ett tag på att försöka läsa in de ynka poäng som saknas för att få ett slutbetyg och gymnasiekompetens ifall jag någon gång i framtiden vill läsa på högskolan.
Dom har gjort om reglerna lite under åren som gått... Jag vet inte exakt hur många poäng jag har, men det är runt 1800 nånting. För några år sedan var det under 2000 poäng som krävdes för ett slutpoäng och nu är det 2400 poäng. Även om dom höjt det så kändes det inte omöjligt att läsa in några fler ämnen för att komma upp i de poäng som krävs. Jag hade tänkt att jag kunde läsa ett par ämnen per termin, så skulle jag snart ha klarat av det.
Detta skulle jag tydligen gjort för 5 år sedan!
Igår var jag till en studievägledare för att få hjälp att räkna om mina gamla poäng och höra exakt hur många jag har totalt. Jag har INGA ALLS!!!
Nej, nu finns det någonting som heter 8-års regeln. Den innebär att det jag läste på komvux för mer än 8 år sedan, det vill säga ALLT jag läst, inte räknas längre! Dom betygen, poängen, timmarna är BORTA!
Hur tänkte dom nu? Vem har bestämt det?
 
Den där stackars studievägledaren såg nervös (för att inte säga rädd) ut när jag började ifrågasätta... Så du menar att allt jag pluggade mellan 2000 - 2002 inte räknas längre? Eh...ja tyvärr är det så...
Fy fan så jävla idiotiskt!!!
Ja, men vi kanske kan få lov att räkna med det du läste 2002, det är ju bara 10år sedan, jag ska kolla med rektorn.
Jaha...så har man tur kanske man får tillgodo räkna sig några poäng, om rektorn är snäll? Eh...ja så fungerar det...
 
2002 läste jag bara 1termin...det är 400poäng! Då har jag BARA 2000poäng kvar att läsa in då? Eh...ja om du har tur...men det kan du väl göra?
Nej då skiter jag i det! Det kommer ju att ta hur lång tid som helst att läsa in alla dessa poäng! Eh...nej då du har ju läst på ett par år tidigare...
Ja, men då har jag inte jobbat heltid...
 
Usch va tråkigt det här kändes! Blev så less! Hur fan kan någon komma på en sån idiotisk regel?? Jo, tydligen den nuvarande regeringen förstås.
 
Kramar från en lågutbildad jävel


Kommentarer
monica

jag som är en liten flitig läsare här, har lite svårt för texten nu :((
eftersom jag har dystleksi blire lite tokigt åå bokstäverna flytter i hopp..
skulle man kunna få lite störe bokstäver ;)) hihi

bara en liten önskan..'
Kramar m.

Svar: Då byter jag tillbaka :)Kram
Maria

2012-10-25 @ 15:38:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mariasmening

Livet går vidare! Eller?

RSS 2.0