Det lackar mot jul

God morgon!


Den 2a december... 22dagar kvar till julafton. Det är blandade känslor kring julen nu för tiden.
Alla tillfällen då släkt och vänner samlas blir det så förbannat tydligt att några fattas.

Förra året åkte familjen till Egypten över julhelgen, det var fantastiskt skönt! På själva julafton var vi ute och körde fyrhjuling i öknen. Då var det ganska skönt att bara glömma bort att det var jul.
Men i år ser jag faktiskt fram emot julen!
Vi har bjudit hem familjen hit och även erbjudit sovplats för dom som vill... Mormor & morfar kommer med sina hundar, vi får väl hoppas att dom orkar med Knärten. Vore fint om dom kunde sätta honom på plats lite :D

Jag har till och med pyntat i år, ganska mycket också... röda gardiner å dukar, stjärnor å adventsstakar, guldiga julkulor. Vi kanske skulle haft en gran också?
Henke? Kom igen nu! Ska vi, ska vi??

Jag har nog varit den som hållt mig undan mest när det varit firande av olika slag. Det blir liksom med blandade känslor... Jag ville verkligen INTE gå på typ födelsedags fester, det blev för påtagligt. Samtidigt som man fick dåligt samvete för att man inte var där...

Helt klart ska man göra det som känns bäst för en själv! Men samtidigt är det ju synd att gå miste om att träffa dom som betyder mycket för mig!

Nej nu börjar Knärten "härja" lite för mycket, dax att gå ut!

Kramar! ♥


Kommentarer
monica

jag har ända sen jag varit liten avskytt jularna, för det har varit så mycket skitt runt jul och högtider,,

men måste seja att för ett årsen hitta jag meningen med julen, prisis som du skriver att varför inte passa på och umgås med dom som betyder nått för en än gå misste om det <3

och att man gör saker man gillar själv..

Kärlek till dig!!

Kraaaamar om till dig..

2011-12-02 @ 11:11:04
URL: http://monicapaslottet.blogg.se/
greger

Klart vi ska ha en gran om du vill. Men jag skulle i så fall vilja ha en cool grön gran, men jag vet inte var man hittar sådana nu för tiden :-)

2011-12-02 @ 11:23:48
Maria

Ja Monica, det gäller väl att försöka göra det bästa av allt!

Henke, vi får leta ;) men jag tror att djuren kommer att "uppskatta" granen lite för mycket...

2011-12-02 @ 12:07:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mariasmening

Livet går vidare! Eller?

RSS 2.0