Förändringar

Att säga upp sig från sitt jobb kanske inte är det smartaste draget i dessa tider.
Men det är precis vad jag gjort!
Det känns faktiskt bra!
Klart man är lite orolig att inte hitta något nytt och att det kommer att bli knapert i
någon månad framöver pga karensdagar från A-kassan.
Jag trodde att jag skulle få massor av negativa reaktioner, men nästan alla har sagt:
Klart du gjorde rätt!
Men det viktigaste av allt är att Henke stöttar mig i mitt beslut, det drabbar ju faktiskt honom
också lika mycket.
Det kan inte vara meningen att man ska behöva ha ont i magen varje dag för att åka
till jobbet.
Jag resonerar mycket med mig själv i huvudet:
"Men Maria, det är så här livet är bara! Man jobbar, man äter, man sover, man kliver upp i ottan
för att åka till jobbet, man äter, man sover....osv...

"Nej! Vem har bestämt det? Varför ska man inte kunna göra något man tycker är roligt?
Även som arbete? Fattar väl jag också att man måste ha en inkomst, men kan man inte
ha det från något man brinner för, något man får energi av?"

"Jo, men varför skulle du lyckas med det? Du har inga pengar, du har ingen erfarenhet!"

"Men då får man väl ordna det då! Varför skulle inte jag lyckas? Andra före mig har
ju gjort det!"

Fram och tillbaka, fram och tillbaka...

Jag hoppas att den positiva energin vinner över den negativa tillslut!
Varför låter man sig själv påverkas så mycket av andra? Det finns tillräckligt med negativa
människor i världen! Jag vill inte vara en av dom! Vill du?

Kramar från mig ♥




Kommentarer
Malin

Ibland måste man våga för att kunna vinna..

Jag tycker att du är modig och jag tror att det kommer att gå jätte bra för dig, stängs en dörr så öppnas snart en nu =) Det är faktiskt befriande att tillslut säga upp sig, man får bestämma över sitt eget liv och det har du precis gjort nu.



LYCKA TILL <3

2011-12-08 @ 09:52:46
Anna GH

Jag resonerar också mycket med mig själv. Började m det när min man gick bort. Jag resonerar fortfarande mycket med mig själv. Tar aldrig slut. Jag använder blogg o anteckningsblock för att få ut tankarna till/på någonting. Efter ett tag försökte jag förhålla mig själv till resonemangen... och mig själv i förhållande till omgivningen... och sen mina tankar i förhållande till omgivningen (Låter kanske konstigt, men jag tror du förstår Maria).



Att värdera vad man gör i livet, är värdefullt. Det finns de som lever ett helt liv med tanken: ... tänk om jag skulle...

Kris är/kan vara en dörr till utveckling. Forma och gör Ditt liv precis som du känner för. Just nu! Skjut från höften och gå på magkänsla. Det kommer funka! Tro mig.

Kram Anna

2011-12-16 @ 21:55:11
URL: http://gottilivet.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mariasmening

Livet går vidare! Eller?

RSS 2.0