Livet går vidare! Eller?

Jag är såå trött på att höra dom där orden! Livet går vidare... ja för er andra ja! Mitt liv gör det inte! Iallafall inte det liv jag hade innan olyckorna.
Man har fått skapa sig ett nytt liv helt enkelt. Men samma liv som var det går inte vidare.

Det gäller att skapa sig ett bra liv igen! Jag tycker att jag lyckats med det rätt bra. Jag har ingen karriär, jag har inga barn, jag har inget jätte socialt liv, jag har ingen modellkropp!

Men man kan ju tycka att jag lyckats ändå kanske?

Jag har världens bästa, finaste, snällaste och mest omtänksamma sambo, jag har en fin familj, jag har hund & katt, jag har en bästa vän!
Det kan väl också vara att lyckas eller?
Jag tror på mig själv, jag är ändå ganska lycklig, jag är stolt över mig själv.

Så...mitt "nya" liv går vidare en stund till. Ett bra liv, mitt liv, min tid!

Kram ♥




Kommentarer
Kärleken

Vad fint. Älskar dig över allt annat.

2011-11-29 @ 13:22:02
Anna GH

Kände inte till det tråkiga som hänt dig. Jag beklagar verkligen och förstår din sorg.

Dumma kommentarer som att "livet går vidare" är det bara dumskallar som kläcker, som oftast har rädsla i att möta en ledsen människa.

Ta vara på stunden, här å' nuet och sköt om dig! Det är inte farligt att vara ledsen och gråta,.. bara jobbigt.



kram A



ps. Jag försöker också se allt som är Gott i livet, och koncentrera mig på det.

http://gottilivet.blogspot.com

2011-12-01 @ 14:20:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mariasmening

Livet går vidare! Eller?

RSS 2.0