Hjärtesorg

Det har varit några väldigt jobbiga dagar nu därför har jag inte orkat skriva något
Igår flyttade Knärten till ett nytt hem uppe i Umeå. Jag vet att han kommer få det jättebra hos sin nya familj, där är det alltid någon hemma med honom och han slipper sitta i hundgård.
Men fy f-n rent ut sagt/skrivet vad jobbigt det är!!
Jag gråter och gråter så jag fattar inte att det finns några tårar kvar...
Det känns som att det aldrig kan få vara riktigt bra! Om en sak ordnar sig då dyker det upp något annat. Men det kanske är så det ska vara, varför skulle livet bara vara bra? Det vore väl synd!

Igår åkte jag ut till mamma i Hedesunda och tog Ola med mig, när Henke åkte iväg med Knärten för att möta upp hans nya matte.
Jag, mamma och Ola tog en promenad på mina gamla marker, där jag alltid gick förr när jag bodde där ute.
Det är ju väldigt märkligt...här går man i Järboskogarna varje dag, men man ska behöva åka till Hedesunda för att få se några djur! Vi...eller jag iaf såg en hare och FYRA älgar. Försökte fota en av älgarna, men min mobilkamera är inte den bästa. Men kisar ni lite med ögonen så kanske ni kan ana mulen bland träden


Den står ganska nära men på kortet ser det jättelångt ut...trots full zoom.

Efter promenaden åkte jag till kyrkogården och surrade lite med pappa och Klas, det är skönt att sitta där ensam ibland och filosofera. Ibland får man svar på vissa saker, ibland inte, ibland kan jag komma på efteråt att jag kanske fått ett svar ändå...

Så här fint är det på deras plats:


Fick dom här fina rosorna av Henke igår:




Kommentarer
Mamma

Var mysigt att gå över Myran,det var längesen.Du har tydl.samma hökblick som din far när det gäller att upptäcka djur i naturen. Ta nu nya tag och gå vidare med livets strapatser! Kram!

2012-04-15 @ 17:09:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mariasmening

Livet går vidare! Eller?

RSS 2.0