hundträning

Idag har jag varit ut och tränat med båda hundarna. Först ut var Ola, han skötte sig jättefint.
Slängde ut ett fält med 5 dummies och jag skickade ut honom 4ggr... och alla 4 kom in...
Han har lite svårt att lämna ifrån sig dom och stadgan är inte den bästa än så länge.
Men motorn är det verkligen inget fel på!
Det är ju lättare i slutänden att dämpa en energisk hund än att försöka få fart på en utan motor och vilja.

Sen fick Knärten komma ut och få lite egen tid med matte... Vi tränade på fotgående, stanna kvar och inkallning. Han var också jätte duktig idag! Dock lite koncentrations svårigheter så man får träna korta pass med honom.

Det känns så roligt att vara igång igen med hundträning! Det har jag saknat! Tänk att det kan vara så kul att kasta tygkorvar i skogen och skrika BRA! DUKTIG KILLE!! Jaja alla är vi olika...
Har fått kontakt med en kvinna som är viltspårsdomare också, så nu blir det snart eftersöksträning förhoppningsvis med båda grabbarna. Det ska bli super skoj!

Idag känns livet rätt så lätt att leva!
Är så trött på motgångar nu, vill att det snart ska börja rulla lätt! Kan man inte få åteminstone ett år som blir fantastiskt? Är det verkligen för mycket begärt efter allt som hänt?
Det tycker inte jag!
Nej låt det fortsätta som den här dagen börjat!
Jag tycker jag gör allt som står i min makt att göra det bästa av livet, men ibland hjälper det inte ändå...

Är bjuden till bästa mamma idag på mat, ska bli mysigt att träffa hela familjen, det var ett tag sen vi var samlade allihopa nu.
Så den här dagen kan ju bara bli bra!!

Kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mariasmening

Livet går vidare! Eller?

RSS 2.0