En kram

Idag har det varit en sån där dag...ni vet en sån där dag då man känner att alla kunder har varit på dåligt humör när dom ringer. Halvtömda sopkärl eller inte tömda alls osv osv.
Det har inte ringt jättemycket idag, så som det kan göra ibland, men de samtal man haft har varit långa och "intensiva".
Har surrat mycket fram och tillbaka med min fina kollega Gunilla idag, som förlorade sin mamma förra veckan väldigt hastigt och oväntat. Dom klurar på vilken musik som ska sjungas/spelas på begravningen... Det är inte lätt att välja för det finns så många fina låtar. Usch, jobbigt att sitta och fundera över sånt och dessutom ska vara trevlig och hjälpsam i telefonen mot kunder!
Vi har även pratat om hur dålig vi tjejer är på att prata med varandra om sånt man tycker är fel eller sånt man går och funderar över. Nej istället pratar vi OM varandra... rätt vanligt fenomen!
 
Nu på eftermiddagen så tänkte jag att jag skulle ge Gunilla en kram innan hon gick hem för dagen, bara för att jag tycker hon kan behöva en...för att hon förtjänar en...för att hon är hon!
Men hon förekom mig!! Hon kom in och gav MIG en kram och sa: du är bra!
Det värmer gott i hjärtat!
Vi människor borde bli bättre på att visa varandra lite kärlek och omtanke eller "bara" säga till någon DU ÄR BRA!
Mera sånt!
JAG ska iallafall försöka bli bättre på det, så det så!
 
Kram till er!


Kommentarer
Malin

STOR KRAM TILL DIG!!! <3

Svar: Tack! Kramar tillbaka <3
Maria

2012-08-10 @ 17:09:46
Faster

Många kramar från Mig

Svar: Kramar till faster!
Maria

2012-08-10 @ 21:54:52
Svärmor

Såklart Maria får du en kram från mig och svärfar också.

Svar: Kraaam!
Maria

2012-08-11 @ 17:30:28
Gunilla

Åhh, nu blev jag rörd! Jag som inte varit inne och läst på ett tag. Tack snälla!! Så här kommer måndagens BAMSE kram ist :-)

2012-08-20 @ 14:00:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mariasmening

Livet går vidare! Eller?

RSS 2.0