VAH

Igår var verkligen ingen rolig dag, usch vad jag lider med stackars Ola, han hade så fruktansvärt ont av fukteksemet. Han har inte kunnat ligga ner och sova, han har suttit och nickat, nästan ramlat omkull för att han var så trött.
Ringde vetrinären direkt på morgonen och fick en tid kl 18.15 på kvällen. Så vi fick hjälp att raka honom så det går att hålla såren rena och torra.
Trots lugnande så han nästan sov, sparkade han och försökte komma undan rakapparaten.
Det är så jobbigt att se djur ha så ont och lida så, man kan ju inte förklara att det kommer att bli bättre. Inte heller att man gör allt det där för att det ska bli bra!
Som Henke sa igår när vi väntade på att Ola skulle vakna till, man känner sig verkligen som en dålig matte/husse när man ser hunden så där!
Eksemet var mer spridet än vad vi trott också, under all päls!
Men i natt har han iallafall sovit, trots tratt...och nu har jag gjort rent såren och smörjt honom med salva som det är både kortison och antibiotika i. Det gick riktigt bra tack och lov. Har tagit av honom tratten en stund nu så han kan få komma åt och tvätta sig lite...
Jag har tagit en obetald semester dag idag för att kunna vara hemma med "vård av hund". Jag menar, folk är ju hemma hela tiden och VABbar (vård av barn)...skillnaden är bara att jag får inte betalt för det...
 
 
Jag hoppas innerligt att det onda snart går över och att det börjar läka fort!
Nu vågar vi inte låta honom bada nå mer innan det blivit lite torrare i luften, sen hoppas jag att det ska räcka med att man torkar honom ordentligt när han blivit blöt.
Vem vill ta ifrån en labrador att bada?? Det är ju deras stora passion här i livet!
 
Nej, usch det här vill vi inte vara med om fler gånger! Jag som haft så många labbar under åren har varit förskonad från sånt här tack och lov. Kommer ihåg att gamla Berra fick det en gång under sin livstid, men det fick vi bukt på själva.
Nåväl, ännu en erfarenhet rikare!
Hjälp oss nu att hålla tummarna för att bästa Ola blir bra FORT
 
Kram


Kommentarer
Eva-Britt

Håller NATURLIGTVIS tummarna för stackars Ola och kram till hans matte

2012-08-21 @ 15:03:15
FASTER

Håller också Tummarna kram till matte och husse

2012-08-21 @ 20:45:12
Husse

Tack, det värmer att veta att folk tänker på honom

2012-08-21 @ 23:09:10
monic

ja fy åå urs, lider med plutten.. jag fick ett litet på amino, det är det enda,
men så jobbigt för dom.. Hoppas att plupen är på benna och pigg snart.. Håller alla mina tummar och händer..
Kraaamar till er..

2012-08-22 @ 08:37:12
Mattias

Blä! Tack och lov har det inte hänt Rosso - ser gruvligt ut! Hoppas det lägger sig snart. Stackare!

Svar: va glad för det Mattias! Hoppas ni klarar er fortsättningsvis också
Maria

2012-08-22 @ 22:07:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mariasmening

Livet går vidare! Eller?

RSS 2.0