Brev till pappa

Hej pappa!
Hoppas att allt är bra med dig. Med mig är det helt okej.
Jag ville bara skriva ett brev till dig för att jag saknar dig så mycket och det här är kanske ett sätt att tala om det...
Jag har sagt upp mig från jobbet, det kanske du vet redan? Jag antar att du kanske inte tycker att det var ett så smart drag men det blev liksom för jobbigt helt enkelt. Hoppas du förstår iallafall.

Vi har skaffat en petit! Visst kommer du ihåg att du och jag pratade om det för flera år sedan? Att jag ville ha en sån och att du skulle hjälpa mig med jakten?
Han heter Knärten och är snart 5 månader, ett riktigt yrväder! Den här har man då fått för sina synder det kan jag lova hahaha! Men han är otroligt mysig och jag vet att du skulle älskat honom.
Ibland kan jag se framför mig hur du lägger dig på köksgolvet hemma i Landa och busar med honom. Så som du gjorde med mina andra hundar.
Det hade varit så fint att få följa med dig ut i skogen igen och du skulle haft en av dina bössor på axeln.
Inte för att du skjuter särskilt ofta, för dig var det mest upplevelsen och naturen som var viktig och lyssna på hunden förstås...

Jag saknar att se dig och mamma tillsammans. Man såg så tydligt er kärlek och respekt för varanda, ni har alltid varit en förebild för mig om hur ett förhållande ska vara.

Vi hörs snart igen!
Hälsa Klas också att jag saknar honom!

Tills vi ses igen... jag älskar dig och saknar dig
Puss och kram
Dotra


Kommentarer
monica

så otroligt fin skrivet.. Tårarna riner för fult här,, känner med dig med din saknad,,

jag saknar mina föräldrar så oroligt mycket så det gör ont, vill bara ta telefonen och ringa och få råd och hjälp av dom..



Många långa varma kramar till värdens finaste och mysigaste vänn.. saknar dig med!!

Kramar m.

2012-01-27 @ 15:52:52
Amanda H

Nu rinner även mina tårar.. Fint skrivet Maria!

Du sätter orden så rätt.. De är ju precis så det är!

Och visst var det så med dina föräldrar, Fashinerande med sån kärlek och respekt - Alltid! På ett sånt fint sätt!

Kram!

2012-01-30 @ 08:24:27
Mamma

Mitt modershjärta svämmar över!

2012-01-31 @ 18:52:51
Eva-Britt

Gud vad du är duktig Maria!!!

2012-03-02 @ 14:50:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mariasmening

Livet går vidare! Eller?

RSS 2.0