En nyfunnen vän!

Jag skrev ju tidigare om att jag var till Årsunda och red. Nu har det blivit fler gånger och det kommer att bli ännu fler. Så jag tänkte presentera min nya vän Wilma!

Kanske inte den bästa bild jag tagit, men den får duga för nu...

Det är svårt att förklara den lätt euforiska känsla jag får av närheten till hästar. Iallafall en sån här häst som ger så mycket tillbaka! Hon älskar att bli pysslad med, står och blundar när man borstar henne i ansiktet. Otroligt fin att rida, pigg och framåt men ändå bussig!
Jag är så glad att jag tog den här chansen.

Knärten har ju härmed också blivit stallhund... vilket han passar perfekt till med sitt skägg och vita tassar! Hrmm
Försökte fånga på bild hur han såg ut i skägget igår, men han var även full i snö så det syns inte så bra här.


Husse tycker inte precis att han luktar hallonbåtar när vi kommer hem, så han brukar tvätta av honom :)
Men han (alltså Knärten) blir iallafall väldigt belevad... ena dagen promenad i Boulognerskogen i Gävle, andra dagen i Järboskogarna och en annan dag bland hästarna.
Ombyte förnöjer heter det ju...

Nu ska jag försöka bli bättre på detta bloggande!
Men om ni tycker att det dröjer för länge mellan gångerna så kan ni kika in på Henkes fina blogg:
http://www.henrik-randomplaces.blogspot.com/

Jättefina bilder!!!

Kram till er både djurvänner och icke djurvänner!


Kommentarer
Malin

Jag är glad för din skull att du tagit upp ridningen igen. Det är alltid bra att ha en hobby, särskilt nu när du "är mellan två jobb". Jag måste erkänna att jag är lite avundsjuk också, så jag hoppas att du presenterar mig för denna Wilma så småningom. Ha en bra dag min bästa vän! KRAM

2012-01-25 @ 08:22:44
Anonym

Alltid lika spännande att slå upp din blogg,kollar istort sätt varje dag.Så glad att du hittat en häst-vän.Inte utan att det kommer lite blänk i ögonvrån när man ser dessa underbara bilder,spec.på Henke å Bugsy vid vattnet.Kram!

2012-01-25 @ 17:34:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mariasmening

Livet går vidare! Eller?

RSS 2.0