En kärlekshistoria

Denna historia började onsdagen den 28 juli 2010 i Forsbacka med ett litet meddelande på Facebook.
Jag satt ute och solade lite på lunchen, då Henke skulle väga ut från tippen... såg att han väntade länge och jag vet hur stressade dessa chaufförer brukar vara :D
Så jag sprang in och vägde ut honom då Oskar (som jobbade i vågen) var på vift.
Lite senare på dagen hade jag ett meddelande på facebook där det stod: Tack för hjälpen idag! Även då jag inte visste vad chauffören jag vägt ut hette så kopplade jag ändå ihop det.
Så jag svarade bara Vassego! Typ...

Sen var vi igång! Fortsatte konversationen på "fejjan" ända till sent på kvällen. Jag kom ihåg att jag satt och kollade i telefonen hela vägen hem till Hedesunda, sen hade jag väääldigt bråttom att få på datorn när jag kom hem.

Vi hade ett bra "tugg" och jag ringde till Malin och läste alla meddelanden medan jag fortfarande skrev med Henke.
Som värsta fjortisen blev jag!

Dagen efter fortsatte vi skriva till varandra och på kvällen fick Henke mitt telefonnummer och han ringde efter en stund.... Vi pratade i TRE timmar!
Detta var alltså på torsdagen och på fredagen den 30 juli hade vi bestämt att jag skulle åka till Järbo och hälsa på. Tror jag inte kom upp förrän runt elva halv tolv på kvällen... jag hade ju fullt upp med att packa mina saker i lådor då jag skulle vara urflyttad ur lägenheten på söndagen.

Jag skulle iallafall komma till Järbo på "kaffe med sked" (internt skämt)

Sen den dagen blev jag kvar... Jag flyttade aldrig till lägenheten i Sandviken som jag skulle... Jag och Malin skulle ju liksom flytta dit båda två. (Nej inte till samma lägenhet men till Sandviken)
Nope! Jag flyttade hem till Henke i Järbo istället! Här gick det undan!
Det bästa jag gjort i hela mitt liv!!
Det måste blivit en rätt stor omställning för Henke från att bott själv i detta stora hus till att jag, James och Bugsy flyttade in.
Tarzan (katten) kom några månader senare då han varit försvunnen när jag flyttade.

Jag tror ju nånstans att allt har en mening...fast det kan svaja ibland då jag inte hittar nån mening med att både pappa och Klas är döda...
Men jag tror att Henke kom in i mitt liv i rättan tid!
Drygt 1 år efter Klas olycka och 2 månader innan pappas olycka.
Jag vette sjutton hur jag skulle klarat mig utan Henke...

Just det! Den 6 november samma år förlovade vi oss!

Tack Henke för att du finns hos mig! Jag älskar dig mer än jag nånsin trott var möjligt.

Puss och kram






Kommentarer
Mickis

<3 Som den lipsill som jag är så började jag gråta... Ska bli kul å ses på lördag, kram så länge :-)

2012-01-26 @ 09:52:43
Maria

Åh tack Mickis! Då berör jag nån med mina ord iallafall! Även om jag inte vill att du ska gråta såklart ;) Ska bli jätteroligt att träffas på lördag! Kram

2012-01-26 @ 10:06:06
monica

ja jag gråter jag med, men glädje tårar,

så Glad för din och eran skull..



Kramar till er..

2012-01-26 @ 11:34:34
Marie

<3 om någon förtjänar all lycka i livet så är det väl du gumman!!!

2012-01-26 @ 11:43:47
kärlek

Inte ett öga är torrt. Önskar jag hade förmågan att uttrycka mig i skrift lika bra som du.

Det var väldigt fint sagt, du är det bästa jag vet.

2012-01-26 @ 11:55:30
Malin

Ja nu gråter jag också...

Är så otroligt glad för er skull, ni vet att ni är mitt favorit par, er kärlek till varandra är verkligen något utöver det vanliga. Det liksom "känns i luften" när man är omkring er <3 Var rädd om varann!

2012-01-26 @ 12:02:24
Sara

Fick tårar i ögonen när jag läste detta! <3 du förtjänar verkligen att vara när och lycklig! Är glad för din skull Maria! Ses på lördag! Stor kram

2012-01-26 @ 12:49:15
Anna GH

Maria, "änglar" dyker upp när man som bäst behöver dem!! Jättefint berättat!! Grattis till förlovningen!

2012-01-26 @ 20:12:15
URL: http://gottilivet.blogspot.com/
Bettan

Klart att ögonen tåras! <3

Underbart att läsa =)

2012-01-27 @ 11:40:44
URL: http://gustavpers.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mariasmening

Livet går vidare! Eller?

RSS 2.0