Hojåkning & hundutställning

Så var första arbetsdagen avklarad efter 3 veckors ledighet, det känns som jag varit borta jättelänge!
Gick rätt bra tycker jag, skönt att se att allt var sig likt, inte hade jag glömt bort hur man gör heller!
Helgen gick med en väldig fart, därför har jag inte hunnit/orkat blogga något förrän nu, förkylningen hänger med fortfarande också, envis sate...
I fredags, efter att Henke kommit hem från jobbet, åkte vi ut till Hedesunda en liten sväng för att se om Perra var hemma då han fyllde år fredag den 13e.
Det var han dock inte så vi åkte till mamma och fikade lite istället. Just ja...jag skulle ju ringa till Perra och säga grattis istället, med det glömde jag! Grattis fina kusin! Puss på dig!
På väg hem från byn, smsade Linus att han hade sjuk hojabstinens så vi bestämde att vi skulle göra en rajd på lördagen. Sagt och gjort, så blev det!
Henke fick köra hela svängen, jag var ju inte så pigg direkt, satt och snorade och hostade i hjälmen. Tror inte han hade så mycket emot att köra heller...med tanke på det nytagna körkortet!
Det blev en tripp till Alfta där vi lunchade på nån pizzeria.
Sen blev det plötsligt brådis hem, jag skulle vara i Högbo kl 15 för att göra iordning för hundutställningen på Söndagen.
Så fort hem, bytte kläder, hoppade in i bilen och iväg och mötte Lillemor!
Det blev inte många knop när jag kom hem, Henke lagade lite god mat, sen blev det bara vila.
 
På söndagen ringde klockan 05.30, helt vansinnigt kan man tycka, sista dagen innan man ska börja jobba! Jaja, jag behövde träna på att kliva upp i ottan.
Så det var förstås full huggning där på utställningen från 06.45 tills jag kom hem runt halv sex - sex på kvällen.
Roligt att se några fina hundar, labradorerna i synnerhet förstås, träffa några gamla kändisar är alltid trevligt! Steka hamburgare hör väl kanske inte till favoritsysselsättningarna, med det gick ju det också!
Har tyvärr inga bra bilder från utställningen då jag inte hade någon kamera med mig, bara telefonen och den har inte den bästa kameran, speciellt inte när ljuset är dåligt.
Men här är en bild iallafall på Yvonnes fina uppfödargrupp
 
Lägger ut en bild från BIS-finalen också, även om den också är ganska dålig...
 
Nu vill jag bli FRISK!!!
 
Kärlek till er! ♥
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mariasmening

Livet går vidare! Eller?

RSS 2.0