Innan jag dör...

Har börjat fundera på vad man gör av livet egentligen... Dagarna bara går, där med även åren och fort går det också! Jag är lite rädd att man bara "slösar bort" dagarna på nåt sätt, begriper inte riktigt själv vad jag menar men...
Så jag klurar på att göra en lista på saker jag vill göra, uppleva, se och uppnå innan jag dör.
Jag tror på konceptet att ha mål här i livet, stora som små.
Har bara en sak som står på plats nummer 1, resten har det inte så stor betydelse vilken plats det kommer på.
 
Nr 1 - Gifta mig med Henke
        - Hoppa fallskärm
        - Springa 5km på 30 minuter
        - Bo på ett fint litet ställe utan grannar och i närheten av vatten
        - Köra motorcykel med knäskrap
        - Åka på hojsemester till Norge
        - Åka till Skottland
        - Åka till Island
        - Åka till någon delstat i USA
        - Gå ner 20kg i vikt
        - Hitta tillbaka till min självkänsla (den har krympit)
        
Well...det var några av sakerna på listan, ska jobba vidare på den!
Det är ju inte direkt ouppnåeliga saker tycker jag... Det är väl "bara" till att börja spara pengar!
Tänkte att det kanske på nåt vis blir lättare att ta tag i saker om jag sätter det på print också!
 
Vad har ni läsare för mål här i livet? Vad har ni på er önskelista? Kom igen och inspirera nu!
 
Kärlek till er! ♥
 
 
 


Kommentarer
Jess

Jag gjorde min lista för flera år sen, har bockat av en del småsaker men det finns lite kvar... Flytta ut till hus på landet finns med, och att skriva en bok. Resten är konfidentiellt. :P Men sen brukar jag också försöka komma ihåg att den här jakten på ett meningsfullt liv är en rätt ny företeelse och att både människor förr och djur än idag var/är nöjda med att helt enkelt... leva. :)

2012-07-10 @ 12:30:11
URL: http://jessikavingakristina.blogspot.com
monica

jo du måna drömmar blire som ska uppfyllas ;))
-Åka till tailand och äta mat
-Åka till skottland
-Åka till mexico
-Ha en Gul Labrador i gen ;))
-Ett växthus jag kan sitta i och myssa
-Ha en hussbil och åka runt i sverge
-Obegränsat med pengar så man inte behöver vända upp och ner och inåut på dom
-Öppna mitt trädgårs caffe

listan är lång ;))
hare gått maria..
kramar om till dig..

2012-07-11 @ 10:23:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mariasmening

Livet går vidare! Eller?

RSS 2.0