Jajamen!

För inte allt för längesedan sa Henke: Jag tänker inte ta något mc-kort i år heller! Nej, jag blir bara stressad och känner mig tvungen att sitta och plugga, jag har inget läshuvud...
Men så för ett par månader sen så satte han fart med "pluggandet", passade på när han ändå var borta i en vecka i Södertälje på kurs. Satt upp tid för teoriprovet den 11juni, klarade det på första försöket! (inget läshuvud sa du?) Samma dag han kom hem från provet (tror jag) var han in och bokade tid för förarprovet också. Han fick tid precis 1månad efter, 11juli... Han har tränat lite krypkörning, 2gånger i Gävle på och 2gånger på en plan här i Järbo. Eftersom vädret inte var det bästa idag och jag inte är ett dugg pigg pga förkylningen så tog vi kawan på släpvagn till Rörberg där provet är. Tror vi var lika nervösa båda två! Det gick som en dans, manöverproven och bromsproven, så han höll nerverna i schack!
Sen blev det då dags att åka ut i trafiken, jag körde hojen till Valbo där dom skulle utgå ifrån. Han åkte iväg som nummer 2, dom var bara borta i ca 10-15minuter! Så när jag såg att dom kom tillbaka, tänkte jag, vad har han gjort nu då, eftersom han inte får köra mer!
Dom parkerade, jag väntade ett tag innan jag gick fram till dom...
Han hade klarat det!!! Vilken lycka!! Jag vet ju att han är jätteduktig att köra, men man vet ju aldrig vad dom hittar på...
Så nu är det bara att vänta till CBRen blir besiktigad så har vi en varsin att åka på!
Grattis bästa älskling!


Kommentarer
Henke

Tack bästa älskling för ditt sällskap och ditt stöd idag. Nu kan vi börja åka på bakhjulet lagligt.

2012-07-11 @ 21:47:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mariasmening

Livet går vidare! Eller?

RSS 2.0