Matinspiration

Funderar mer och mer på det här med att köpa färdiga matkassar varje vecka! Är så trött på att försöka komma på vad man ska äta! Det blir samma, samma känns det som...
Tänk vad skönt att åka till affären, hämta sina kassar och betala, i ligger ingredienser till 5st maträtter och recept, bara att åka hem och laga mat!
Nackdelen är väl om det är mat man inte gillar...men det är ju inte så mycket.
Tycker inte att det verkar vara särskilt dyrt heller faktiskt.

Vad tror ni? Någon som har provat? Eller kan man be er trogna läsare om recept och inspiration?
Jag vet ju att du Monica är grym på det här med matlagning :) Kan du delge oss några goda recept?

Kram


Kommentarer
Jess

Jag röstar på att göra egna matsedlar och inköpslistor. Gör fyra veckor med mat du/ni gillar (som är nyttig också) och hitta recept och skriv ut. Samla i en liten bok. Det tar ju lite tid att göra, men det är SÅ värt det. En gång varje månad står man ju ut med att äta samma sak? :P De jag känner som har provat matkassar tycker att det är jobbigt att man inte kan "välja bort" sånt man inte gillar... :)

Svar: Tackar!
Maria

2012-07-24 @ 20:46:57
Monica

Hej min söta vänn!
Jag har själv inte provat det här med mat kassar men en god vänn har provat och hon va nöjd, sen fick jag lite recept av hon..

Har funderat och prova verka va kul och enkelt..

apsolut min vänn så ska jag skicka över lite recept till dig tar det via mäilen..
men som sakt det mesta göra jag ju spontant och har inga resept hihi
men hjälper dig gärna ändå..

Vad gillar ni mest Kött? kyckling? Grytor? gratänger?

hihi
kul åå få hjälpa med nått jag gillar åå hålla på med..

Kramar om till er båda..


Svar: Hej Moncan! Tack för hjälp! Jo vi har också varit duktiga på att veckohandla...men det blir ändå lätt samsamma hela tiden. Vi gillar det mesta! Henke gillar dock inte lax och inte ost (så tyvärr blir det inte "din" goda räksoppa nå gjort nu för tiden). Tar VÄLDIGT tacksamt emot dina recept!KRAAAM
Maria

2012-07-25 @ 09:26:39
Monica

glömmde seja det att jag gör en Lista för varje vecka med mat
och vecko handlar, sen har jag alltid en bas med kyckling kött och korv och mjölkprodukter hemma ifal jag vill bytta ut nått..

krammmm

2012-07-25 @ 09:29:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mariasmening

Livet går vidare! Eller?

RSS 2.0