Social dag idag

Vi skulle åka till Ockelbo idag för att titta lite på marknaden, det var bara skitväder på förmiddagen så Ola fick följa med för att ligga i bilen. Väl i Ockelbo, betalade 40kr för att parkera, kom solen! Den gassade på rätt ordenligt så vi vände och åkte hem igen. Gick helt enkelt inte att lämna någon hund i bilen i den värmen.
Så det blev en sväng med hojen istället tillsammans med Christoffer (som för övrigt gifte sig igår!!!) Känns som om alla helt plötsligt gifter sig innan oss...
Vi åkte iallafall till Storvik och hälsade på Henkes kollega och Christoffers träningskompis Bobbo, ja han heter väl egentligen Andreas tror jag.
Vi åkte sen vidare mot Torsåker och stannade till i Gammelstilla för att köpa glass, Christoffer fortsatte hemåt för att städa inför kvällen.
Då ringer Linus, som också var sugen att åka lite motorcykel, så vi mötte upp honom i Årsunda och sen följde han med hem till Järbo.
Roligt var att han stannade kvar tills nyss! Vi åt grillade burgare och rotfrukter i ugn och till efterrätt bjöds det på rabarberpaj!
På kvällskvisten fick vi även besök av min gamla kollega Tommy och hans sambo Madde (som för övrigt är min efterträdare på SITA), som stannade och fikade med oss.
Tommy blev lite ledsen då Ola inte ville prata med honom...han är inne i en "fjollperiod" just nu, så vissa karlar gillar han inte. Det gick som tur var över till slut och dom blev kompisar
 
Sen var vi ut och cyklade en liten sväng med Ola och visade Linus Järbo. Henke har ju byggt en "springer" till cykeln, dom är ju rätt dyra att köpa... Men så klart min händiga karl svetsar ihop en själv:
Snyggt gjort tycker jag och väldigt funktionell också!
 
Nej nu lär jag sluta skriva för vi har besök igen... av Bobbo och Tony
 
Puss och kram
 


Kommentarer
sambon

Finnen stavar med I, Toni. Men det skiter man väl i.

Svar: förlåt Toni!
Maria

2012-06-30 @ 22:47:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mariasmening

Livet går vidare! Eller?

RSS 2.0