Klimatförändringar?

Hör börjat fundera mer och mer över vad som händer med människors tänk och förnuft under årens lopp! Jag tycker att mentaliteten blir hårdare och hårdare. Folk blir mer och mer otrevliga!
Man får ju höra en hel del otrevligheter när man sitter i en kundtjänst. Te x frågar folk om vi har sån empati för människor att vi anställer människor utan ben, eftersom chauffören inte kan kliva ur bilen och vända på kärlet istället för att åka därifrån... Hon har ju nämligen legat sjuk i förkylning, så HON kunde ju inte gå ut och vända på kärlet.
Som chaufför kan det ju bli ganska många gånger att kliva ur bilen under en dag och tydliga restriktioner har angivits för hur kärlen ska stå...

Eller en annan kund som ringer in och skriker " VAD FAN ÄR DET FÖR JÄVLA FASCIST METODER??!!"
När jag förklarat för honom att man måste skicka in en flyttanmälan då man säljer huset...för att slippa få fler fakturor för sophämtningen... Mycket jobbigt!?!

I trafiken tycker jag också att folk blir värre och värre! Hänsyn och sunt förnuft är inget man ser ofta av nu för tiden... Pappa sa alltid "tänk att alla andra är idioter ute i trafiken" då menade han oftast när jag kör motorcykel. Han hade så rätt! Men ibland hjälper det inte hur försiktig och hänsynsfull man själv är.

Jag undrar varför det blir så här...värre och värre liksom... Har det med politik att göra? Eller klimatet? Blir vi mer och mer missnöjda med tillvaron?

Vad ska till för att vi ska bli mer nöjda? Mer solsken? Längre semester? Högre löner?

Etik och moral...vad betyder det?


Kommentarer
Anonym

Why so serious girl? :-)

2012-06-19 @ 18:39:16
Jess

Jag tänker alltid på Norges statsminister när jag funderar på sådana här saker. Hans budskap efter det hemska som hände förra sommaren var ju att vi bara kan bemöta intolerans, hat och idiotism med kärlek, kärlek och mer kärlek. Även om vi blir jävligt trötta ibland... :P

Svar: Kloka ord! Men svårt ibland...
Maria

2012-06-20 @ 11:08:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mariasmening

Livet går vidare! Eller?

RSS 2.0