Bottenlöst?

Om man kunde välja hur man ville leva sitt liv.
Hur skulle ditt liv då se ut? Som det gör idag eller skulle du ändra på något? Eller ändra på allt?

Jag tycker ofta att det handlar om pengar! Allt för ofta!
Folk som säger att pengar inte är viktigt har väl antagligen redan mycket pengar eller så är dom nöjda med livet som det ser ut...
Hur blir man nånsin nöjd? Eller blir man nånsin nöjd överhuvudtaget?

Hur kommer man dit man vill? Kommer man nånsin dit?
Kan drömmar vara för stora? Måste drömmen alltid vara en dröm?

Hur gör man? Hur lång tid kommer det att ta? Måste man göra avkall på något för att få något annat?
Hur blir man en bättre människa? Vad är en bra människa?
Vem vill jag vara? Vad vill jag göra? Hur vill jag att livet ska se ut egentligen?
Ibland tror jag att jag vet, ibland vet jag ingenting, ibland vet jag precis hur och vad jag vill, men inte hur jag ska komma dit!

Vem har sagt att livet ska vara lätt? Nej... men vem fan har sagt att det måste vara svårt?

Djupa tankar idag...kanske för djupa...kanske till och med bottenlösa...

Jag tror jag packar en ryggsäck, tar med mig tankarna och Knärten och åker ut i skogen en stund.
Filosoferar vidare...få se om jag får svar på någon av frågorna...kanske skogen och solen har något svar att ge mig.
Eller har du ett svar som DU kan dela med dig av?

Puss & kram ♥



Kommentarer
monica

ja du maria jag har själv funderat många gånger på alla dessa frågor..



Det är som jag bruka seja Pengar kan inte göra mig Frisk men det kan underlätta vardagen så den blir någolunda dräglig..

Och hjälpa till och göra en glad när man kan och får köpp nått till sig själv..



man måste una sig saker till sig själv..



Nöjd tror jag inte att alla blir,eller vill bli.. men mycket är väll hur mycket krav man har och sätter upp för sig själv och för andra..



Drömmar tror jag inte kan bli för stora man må ju ha Drömmar för och orka och kunna blika framåt..



men visst kan vissa dagar vara skitt jobbig och ens orka ta detta steg framåt, men tänk va underbart och ha nått och kunna blicka framåt och sukta efter och sträva efter..



håller med att vem fasen har sakt att Livet ska va Lätt,,

för det är jag en av oss alla som kan intyga att livet är fasen inte lätt,,



har många gånger bara villa lagt mig ner och bara villa skitta i allt men nått har fått mig att kämpa vidare..



Ha en supper mysig dag i skogen..



Och komm i håg det Maria du är fin och Värdefull som du är och hellt enkelt en jätte fin vänn man kan luta sig i mot..



Kramar om till dig <3



2012-03-12 @ 11:12:07
Jossan

Hej Maria!

Nu har jag äntligen hittat fram till din blogg, vad fin den är!

Vad glad jag blev när jag läste att ni ska gifta er - många grattiskramar till er från mig!!!

Kommer du ihåg när vi satt på restaurangen vid Höga kusten-bron och pratade om giftemål och nu är det verklighet för er:)



Ha de gott!

Kram Jossan i Älmhult

2012-03-13 @ 18:29:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mariasmening

Livet går vidare! Eller?

RSS 2.0