Halvfart och vemod

Går på alvedon i halvfart idag, känns som det är förkylning på gång. Typiskt när man ska börja jobba imorgon, men å andra sidan brukar jag alltid bli förkyld när jag börjar på nytt ställe så det är väl lika bra att ta det på en gång!
Blev helt slut och svettig av att mocka fyra boxar och bära vattenhinkar idag... Men skam den som ger sig!

Känner mig lite vemodig också apropå stallet...blir tvungen att säga ifrån mig det nu när jag börjar jobba. Jag vet ju mina begränsningar vid det här laget. Orkar inte allting som man kanske skulle vilja.
Men jag måste välja mig själv i första hand! Det får man försöka lära sig med tiden...
Jag kommer att sakna Wilma som sjutton!
Men jag hoppas väl att Lisa ska hitta någon som tycker om Wilma lika mycket som jag gör... Hon är ju lätt att gilla den där hästen!
Vore ju kalas att hitta någon på lite närmare håll som behöver lite hjälp med häst och stall ibland. Blir lite tufft att jobba i Gävle, bo i Järbo och rida i Årsunda...
Vill förstås orka med våra hundar när vi kommer hem från jobbet på dagarna och sköta hemmet och Henke ♥ Det är prio ett!!

Nu blir det vila en stund tror jag, så man orkar resten av dagen. Vi ska åka och köpa säng till Ola när Henke kommer hem...det har han bestämt! Han tycker nämligen det är orättvist att Knärten har en fin säng och Ola får ligga på mattan...
Det är kärlek det!!
På prat om kärlek till hundar... Bugsy har nog en speciell plats i Henkes hjärta...lilla gumman... men jag tror att Ola börjar krypa längre och längre in i nya husses hjärta också. Ingen kan såklart ersätta någon annan!
Här är en bild på Bugsy när vi lägger nytt golv i köket... Hon tycker det är orättvist att hon är utestängd i hallen! Sockersöt med sågdamm i trynet:



Kramar!


Kommentarer
Greger

I natt hade ju Ola tagit sängen för Knärten så han fick ligga på mattan. Så det börjar nog bli dags att han får en egen...

2012-03-27 @ 14:02:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mariasmening

Livet går vidare! Eller?

RSS 2.0