Ålderskrämpor!

Jag var till optikern igår för att se om jag behöver nya terminalglasögon. Det är nog ett par år sedan jag fick dom jag har nu, så det var tydligen dags igen.
F*n nu har åldern tagit strypgrepp på mig! Det går bara utför, nu hade jag tydligen ett litet brytningsfel på det vänstra ögat också + den gamla åkomman översynt på högra.
Men på långt håll ser jag fortfarande oförskämt bra iallafall, jag kunde läsa på "överkurs raden" enligt farbror optiker! Alltid något, det gäller att se allt från den positiva sidan, eller hur var det nu?
Jaja, jag är ganska less på de små glasögon jag har idag, så det ska bli kul med ett par nya. Tog ett par med lite större glas och tjockare båge den här gången, men fortfarande svarta... Inte för att jag har dom annat en på jobbet och ibland hemma, men man vill ju såklart ändå att dom ska va hyffsat snygga.
Jag har börjat få mer och mer ont i huvudet på sistone så det var därför jag kom på att man kanske borde gå och kolla upp synen igen, jag hade tydligen rätt.
 
Det är lite märkligt att man i vissa hänseenden börjar bli "till åren" fast man fortfarande kan känna sig som en liten unge ibland, ibland som en tonåring och ibland känns det väl ingen större skillnad från när man var 25.
Som tur är känns inte kroppen speciellt gammal och jag jobbar ju just nu på att den ska kännas ännu yngre. Det är väl det ena knät då som börjar ge sig till känna, men å andra sidan gjorde det det redan i tonåren i vissa situationer, te x springning och simning. Så det skyller jag på Sundbergs!
 
Som tur är har jag inga åldersnojor iallafall, som så många andra har. Vissa får det innan 30 har jag märkt, några märker jag få det runt 50... Så vem vet, jag kanske hinner få det än!
 
Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mariasmening

Livet går vidare! Eller?

RSS 2.0