Sociala medier

Det har ju blivit ett stort begrepp det här med sociala medier... Facebook, instagram, bloggar, twitter...osv osv.
Man blir mer och mer en offentlig person, och JA vi har valt det själva!
Det här med facebook är ju rätt så bra också kan jag tycka, man får kontakt med människor som man har en gång tappat kontakten med. Man kan snabbt och effektivt bjuda in till olika evenemang. Henke tog första kontakten med mig genom facebook.
Men å andra sidan så kan jag tycka att det blir så enkelt på nåt sätt...man BEHÖVER inte ringa till någon och fråga hur han/hon mår. Om man inte har gjort sig besväret att hålla kontakten utan internet...varför ska man helt plötsligt göra det?
Människor som man knappt känner, bara är bekantas bekanta ska man helt plötsligt ha koll på...
Vissa skriver om sitt fantastiska liv, där det aldrig vilar några ledsamheter.
Andra skriver bara om hur eländigt allting är och hur synd det är om dom.
En del skryter mest om hur långt och fort dom sprungit, tränat osv och hur duktiga dom är.
 
Sååå...nu har jag bestämt mig för att avsluta mitt fejkbok konto, sagt och gjort! Få se hur mycket jag kommer att sakna det.
Men jag hoppas att kunna hålla kontakten med de människor jag vill ha i mitt liv ändå!
Det var inte speciellt många som bad om mitt telefonnummer när jag på förmiddagen skrev att jag skulle kliva ur... Men några iallafall, så det är jag glad över!
Här på bloggen ska jag fortsätta iallafall, som några har peppat mig till!
Jag har ju också Instagram, där till och med brorsan finns!!! Go Fredrik! :)
Annars har jag en telefon med nummer 070-325 23 47 för dom som känner att dom vill skicka ett sms eller ringa, eller skicka ett sms och ge mig sitt nummer...
Epost har jag också... [email protected] eller [email protected]
 
Jag hoppas att det ändå blir en kåntryfest i november Anna...
 
Hoppas några hittar hit ändå, utan att jag länkar från facebook...några vet jag ju hittar hit utan, som inte ens har ansiktsboken!
 
Puss och kram
 
 
 


Kommentarer
monica

så roligt åå läsa det du skriver, blir lika glad varje gång jag läser vad du skriver..

nu har jag skickat ett sms till dig =))

kramar om till dig..

2012-09-11 @ 09:48:18
Tove Tøtdal

Grattis med to års dagen til Ola i dag;)

Svar: Tack! Han firades med tuggben och lite gotta i maten! Tårta till oss 2-benta
Maria

2012-09-11 @ 14:56:50
Jess

Jag hittar definitivt hit i alla fall. :) Ringa kommer jag knappast att göra med min telefonskräck, så jag lär väl fortsätta stalka er på håll genom bloggar. ;)

Svar: Bra Jessika! :) Du behöver inte ringa, men vi kanske kan träffas ändå? ;)
Maria

2012-09-13 @ 07:46:30
URL: http://jessikavingakristina.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mariasmening

Livet går vidare! Eller?

RSS 2.0